dilluns, 14 de desembre de 2009

L’Escola de Consum arriba per segona vegada a la Ribera d’Ebre



Fins el proper 18 de desembre l’Escola Itinerant de Consum oferirà tallers al Viver d’empreses de Flix

L’objectiu de l’Escola és formar, de manera totalment gratuïta, els escolars en matèria de consum. Aquesta formació s’articula a través de tallers adreçats a alumnes d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Cicles Formatius i Educació Especial. Les activitats proporcionen als estudiants eines perquè puguin construir el seu model de consum des d’una perspectiva activa, reflexiva i autònoma. També els permeten adquirir coneixements bàsics sobre els seus drets com a consumidors i la manera d’exercir-los, així com sobre els seus deures. El president del Consell Comarcal, Bernat Pellisa, va destacar en la presentació dels tallers el paper del departament d’Econòmia i Finances a l’hora de fer arribar l’Escola de Consum a la comarca. El president del consell riberenc també ha agraït al departament la implantació de l’àrea de Consum a l’ens, “ ja des del 2005 amb la presència d’una tècnica que ha donat cobertura als diferents pobles de la comarca. A més, es tracta d’una àrea que dóna atenció als ciutadans en un àmbit tan important com és el Consum”. Josep Rovira, director del serveis territorials del Departament d’Econòmia i Finances a les Terres de l’Ebre ha recordat la primera vegada que l’Escola va arribar a la Ribera l’any passat, més concretament el maig del 2008 a Móra d’Ebre on hi van participar 463 alumnes. Rovira també ha assenyalat els criteris de base d’aquest tallers, ja que “no es basa en dogmes sinó en dóna eines per afavorí que els nois i noies que venen a fer els taller construeixin la seva forma de pensar, actuar i sentir, des d’una perspectiva crítica. Ja que em de recordar que aquest joves són els consumidors de demà, però també els d’avui”.L’alcalde de Flix, Oscar Bosch ha tancat la presentació agraint el fet que els cursos es realitzin al municipi i, especialment, al Viver d’Empreses. Bosch també ha subratllat la necessitat d’ajudar als centres educatius en fer arribar als alumnes competències en matèria de consum, ja que moltes vegada se’ls atribueix a l’escola i aquesta no pot donar una resposta adequada.